Координаційна рада Моторного (транспортного) страхового бюро ухвалила рішення відкликати із займаної посади генерального директора Бюро Володимира Шевченка.
За таке рішення проголосували п’ять з дев’яти членів Координаційної ради. Чотири члени утримались. Координаційна рада доручила Президії Бюро визначитись із призначенням виконуючого обов’язків директора МТСБУ до обрання нового складу Президії на Загальних зборах членів Бюро, які відбудуться 26 березня. А вже новий склад Президії має призначити нового директора Бюро, сказав голова Координаційної ради МТСБУ та голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності Сергій Рибалка.
«Я б дуже хотів, щоб на цій посаді був грамотний господарник, хороший комунікатор, людина-реформатор, який міг би проводити реформи в дуже складній для нас усіх економічної ситуації в країні, і, в тому числі, на страховому ринку», - заявив він. За його словами, на посаді директора МТСБУ повинна працювати людина, яку оберуть учасники ринку і яка буде представляти їх інтереси. Але ще важливіше, щоб директор робив усе для захисту інтересів автомобілістів, щоб вони швидко і у повному обсязі отримували відшкодування витрат за розбитий автомобіль, заявив Сергій Рибалка.
За словами керівника Координаційної ради, до роботи директора Бюро накопичилося надто багато питань.
Учасники засідання дійшли висновку, що попереднє рішення загальних зборів членів МТСБУ щодо оптимізації бюджету Бюро досі не виконано. Сергій Рибалка підкреслив, що перші спроби членів Координаційної ради розібратися у поточній діяльності дирекції МТСБУ, зокрема, штатному розкладі та у доцільності витрат на функціонування Бюро, отримали значну протидію. «З боку Володимира Шевченка почалася не просто протидія, а супер протидія», - сказав голова фінансового Комітету парламенту України.
Він зазначив, що за останні три місяці директором МТСБУ систематично не виконуються рішення ані Президії, ані Координаційної ради МТСБУ. Сергій Рибалка наголосив, що не нормальною є ситуація, коли директор Бюро не може більше місяця зустрітися із керівником Координаційної ради та головою профільного парламентського комітету.
«На жаль за час роботи на посаді керівника МТСБУ Володимир Шевченко не організував комунікації ані з Координаційною радою, ані з Нацкомфінпослуг, ані з Комітетом Верховної Ради. У такий складний час, у якому живе наша країна, накопичилося дуже багато питань, які потрібно швидко вирішувати, у тому числі на законодавчому рівні. Треба не лише стабілізувати страховий ринок, а й робити стратегічні кроки щодо його подальшого розвитку. Давно потрібно оновлювати страхове законодавство та відповідну нормативну базу. Потрібна щоденна комунікація між учасниками ринку, керівництвом МТСБУ, регулятором та парламентським Комітетом», - сказав Сергій Рибалка.
Як заявив у своєму виступі член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Денис Ястреб, вкрай необхідної комунікації між МТСБУ та регулятором не було забезпечено саме з вини дирекції Бюро.
На засіданні було констатовано, що рішення Координаційної ради про проведення аудиту, за яким МТСБУ повинно було укласти відповідний договір із аудиторською компанією до 11 березня і забезпечити проведення аудиторської перевірки, не виконано.
«Будь-який ефективний керівник на місці Шевченка, якому нема чого приховувати, мав би швидко провести аудит і всім показати, що підозри на його адресу не підтвердилися. Але він почав масштабну кампанію по протидії проведенню аудиту. Це у черговий раз підтверджує, що є серйозні підстави для підозр у зловживаннях на його адресу», - сказав керівник Координаційної ради МТСБУ.
Учасники засідання констатували, що дирекція МТСБУ за останні місяці не зробила жодного кроку для опрацювання пропозицій та початку співпраці із профільним парламентським комітетом щодо внесення змін до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» щодо впровадження «електронного полісу».
Члени Координаційної ради ухвалили рішення доручити дирекції МТСБУ узагальнити існуючі законодавчі пропозиції та доповісти з цього приводу на наступному засіданні Координаційної ради.
Сергій Рибалка заявив, що вкрай важлива проблема для усього страхового ринку, коли близько 260 млн. грн. коштів централізованого страхового фонду захисту потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах зависли на рахунках АТ «Брокбізнесбанк», має бути вирішена. «Давно необхідно було знайти компромісне рішення щодо повернення цих коштів. У перші ж дні роботи на посаді профільного Комітету парламенту, я почав займатися цією проблемою, адже вона надзвичайно впливає на стабільність усього страхового ринку. Я обговорював цю проблему і з керівником НБУ, і з керівником Фонду гарантування вкладів, який займається реалізацією активів банку. Але це пряме зобов’язання саме директора МТСБУ налагодити цю роботу. Жодного кроку з боку директора Бюро ми так і не дочекалися», - заявив Сергій Рибалка.
Координаційна рада ухвалила рішення доручити дирекції МТСБУ надати звіт щодо дій, вжитих для вирішення питання повернення коштів страхового фонду.
Присутні на засіданні констатували, що дирекція систематично не надає Координаційній раді документи, які, за статутом МТСБУ, мають погоджуватися із Координаційною радою. Прийнято рішення доручити дирекції Бюро у дводенний термін подати Коордраді відповідні реєстр та документи.
За словами члена Координаційної ради Олександра Берназюка, Положенням про централізований страховий резервний фонд захисту потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах було встановлено, що внесок страхових компаній має розраховуватись по курсу євро на момент набрання чинності відповідної норми закону у 2012 році, а це прямо суперечить Закону.
З огляду на важливість цього питання для страхового ринку та необхідність ухвалити зважене рішення, члени Координаційної ради вирішили утворити робочу групу для розробки змін до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» щодо розміру і валюти гарантійних внесків членів МТСБУ. До складу робочої групи мають увійти представники страхових компаній, профільних асоціацій, Нацкомфінпослуг, Координаційної ради та дирекції МТСБУ, а також від парламентського Комітету.
Прес - служба РПЛ