Із 44 українських підприємств з виготовлення цукру – 14 зупинилися цього року, бо не мають, чим платити за газ. Цим фактом обурився Олег Ляшко на Теофіпольському цукровому заводі. Політик вимагає від влади не знищувати вітчизняну промисловість і негайно знизити ціни на газ.
«Цукрові підприємства платять 13, 14, деякі і 15 тисяч гривень за тисячу кубів газу. Внаслідок цього кілограм цукру дорожчає на 2 гривні на заводі, а в магазині – ще більше. Тому підвищення ціни на газ – це знищення власної промисловості і скорочення робочих місць. Заводи, зокрема, цукрові, через величезні ціни на газ несуть збитки і вимушені будуть і надалі зупинятися. Ми можемо втратити свою цукрову промисловість і в Україну завозитимуть дорогий цукор з-за кордону. Тому ми вимагаємо від влади знизити ціну на газ, що дасть можливість здешевити цукор та інші продукти харчування, а значить – люди менше витрачатимуть на їжу і комуналку», - підкреслив Ляшко.
Крім того, неможливість оплачувати комуналку штовхає мільйони українців їхати працювати за кордон, наголосив політик.
«Сьогодні люди платять «космічні» ціни на газ, а отримують мізерні зарплати. Тому і їдуть у пошуках кращої долі по Польщах, Португаліях та інших країнах. Має бути навпаки: низька ціна на газ та високі зарплати, щоб вернути людей із закордонів. На цьому заводі працює понад півтисячі людей. Якщо завтра це підприємство зупиниться, їхні сім’ї залишаться без заробітку, без можливості одягатися, харчуватися і навчати дітей. Держава не має права закривати очі, коли закриваються підприємства! Влада не повинна проводити політику знищення національного виробництва, бо це втрата доходів українців. Натомість влада віддає контракти іноземним конкурентам замість того, щоб забезпечувати роботою наших людей. Тому зниження ціни на газ – це ключове для економічного розвитку країни, а значить – для збільшення зарплат українців», - зазначив лідер РПЛ.
Ще однією гострою проблемою для заводу є нестача вагонів для перевезення продукції. Як її вирішити – розповів Олег Ляшко.
«80% продукції цього підприємства йде на експорт. Але завод не може виконати контракти, бо немає вагонів. Щоб отримати один вагон, потрібно 300 доларів заплатити хабаря. І ця проблема стоїть не тільки на цьому заводі, а й на металургійних та сотнях інших підприємств по Україні. Тому треба демонополізувати ринок перевезень. «Укрзалізниця», користуючись своєю монополією, 5 разів за останні 2 роки піднімає ціни на вантажні та пасажирські перевезення. Внаслідок цього продукція дорожчає. Демонополізація призведе до зниження вартості вантажних перевезень і головне – до подолання корупції, щоб за вагони у Теофіполі не платили хабарі. А всі гроші, отримані від збільшення тарифів на перевезення, треба інвестувати у виготовлення нових вагонів з українського металу», - підсумував Ляшко.
Прес-служба РПЛ