Я звертався до Прем'єр-міністра щодо проблем ГМК і офіційно листом, і в фейсбук, і в телеефірах. Нарешті нас почули. Сьогодні на 12:00 відбудеться нарада в Уряді під головуванням Volodymyr Groysman за участі профільних міністерств, металургів, парламентарів.
Питання, які я як голова Комітет Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва та заступник Лідера РПЛ з економічної політики підніматиму на нараді:
1) Оприлюднення "металургійного закону" 3868, двічі прийнятого парламентом (другий раз після вето Президента). Відведений Конституцією термін його підписання і оприлюднення сплив, а критично важливий для металургів Закон, ініційований нами з Олег Ляшко та колегами, досі в шухлядах на Банковій.
2) Вирішення проблеми вантажних перевезень Укрзалізницею сировини для металургів. Через "вузькі місця" на транспорті країна ризикує втратити 1,8 млрд дол. США експорту до кінця року. Це майже 5% від усього товарного експорту країни, тому проблема загрожує стабільності гривні і є критичною.
3) Проблема підвищення тарифів на залізничні перевезення, яке б'є по промисловцям, знижуючи їх конкурентоздатність, але так і не дає необхідного ресурсу для закупівлі рухомого складу - тепловозів, вагонів тощо. Очевидно потрібно гарно пошукати внутрішні резерви Укрзалізниці, які безумовно є.
4) Проблема тарифів на електроенергію для електрометалургів, зокрема, феросплавних заводів, найсучаснішого металургійного заводу України "Інтерпайп Стіл" та інших заводів, у яких частка витрат на е/е в структурі собівартості сягає до 50-60%. Потрібно або вводити 0-й клас енергоспоживання для найбільших промвиробників, або коригувати баланс коефіцієнтів пік/ніч (діфтариф).
5) Проблема портових зборів в морських портах, які сьогодні в Україні неадекватно завищені - в рази більші в порівнянні з Нідерландами, Австралією, Бразилією. Це проблема і для промисловості (у т.ч. ГМК), і для транспортної галузі, і для економіки в цілому, бо підриває наші конкурентні позиції в світі.
6) Програма розвитку внутрішнього споживання металопродукції через модернізацію енергетики, доріг, іншої інфраструктури, через нові будівництва. Адже ми не можемо залежати від зовнішніх ринків як це відбувається сьогодні, коли частка експорту металургів - 85%, а внутрішній попит лише 15%.
7) Сприяння експорту через створення Експортно-кредитного агентства, яке допомагатиме виводити на зовнішні ринки продукцію українського літакобудування, оборонки, суднобудування, вагонобудування та інших внутрішніх "споживачів" металофонду, які створюють високу додану вартість. Тим більше, що законопроект 2142а, ініційований нами з Олег Ляшко та колегами-однодумцями, був прийнятий парламентом за основу та вже практично готовий на 2-ге читання.
Буду послідовно відстоювати промислові пріоритети Радикальної партії та Комітету промполітики в інтересах кожного українця та сподіваюсь на конструктивну реакцію уряду.
Віктор Галасюк,
Народний депутат України,
Заступник лідера Радикальної партії Ляшка з економічних питань