Минулого тижня Кабмін прийняв рішення про зниження з 2018 року норми відрахування чистого прибутку ДП “Адміністрація морських портів України” (АМПУ) з 75% до 50%. Це дозволить знизити до 20% ставки корабельного, канального, маякового, санітарного, якірного, причального і адміністративного портових зборів.
Питання зниження портових зборів я піднімав ще у вересні минулого року на нараді з Прем’єр-Міністром та підприємствами гірничо-металургійного комплексу. Галузева асоціація “Укрметалургпром” тоді надала чітку й фахову аналітику. Нарешті, хоч і через рік, нас почули і портові збори будуть знижені!
Безглуздо, коли наша портова інфраструктура зношена, а портові збори вищі ніж в країнах, де вона якісна. За індексом ефективності логістики Світового Банку, що враховує і портову інфраструктуру, Україна посідає 80-те місце з 160-ти країн.
При завищених портових зборах вітчизняним експортерам важче конкурувати на світових ринках. Країна ж втрачає валютну виручку та податкові надходження до бюджету.
---
Проте не тільки портові збори, а й тарифи на вантажні залізничні перевезення, ціна електроенергії, податки для промисловості, обсяги держзамовлення та фінансова держпідтримка експорту (передусім через експортно-кредтине агентство) мають бути в центрі уваги уряду. До речі, Антикризовий план розвитку економіки (https://www.slideshare.net/galasyuk/ss-74324750), запропонований нами з Олег Ляшко і РПЛ, містить чіткий план дій за всіма цими напрямами.
Віктор Галасюк,
Народний депутат України,
Фракція радикальної партії Олега Ляшка