Блокуючи судноплавство у Азовському морі, Росія переслідує абсолютно конкретну мету, яка очевидна для кожного, хто здатен думати - це фактичне припинення вантажного морського сполучення з Маріуполем і Бердянськом, як наслідок: зупинка роботи металургійних підприємств і портів, у результаті - масове невдоволення місцевих жителів через втрату роботи і соціально-економічна дестабілізація регіону Приазов‘я.
Я сподіваюся, що українська влада чітко усвідомлює всі ризики для безпеки і економіки нашої країни від фактично блокади Азову і вже вживає усіх можливих заходів, щоб зірвати реалізацію цих планів. Але очевидно, що військового вирішення проблеми немає, поки немає прямої військової агресії; я не вірю, що наші стрілятимуть ракетами по російських військових кораблях, які блокують вантажні судна.
Водночас я звертаюся до уряду і РНБОУ невідкладно вжити заходи для встановлення рівноцінного сполучення з Маріуполем у випадку остаточного блокування морського шляху, зокрема:
1. Реконструкція і розширення залізничного сполучення з Маріуполем і Бердянськом; те, що зараз робить Укрзалізниця на ділянці Комиш-Зоря - Волноваха - абсолютно недостатньо ні фінансово, ні організаційно!
2. Капітальний ремонт (з розширенням кількості полос) автотраси Запоріжжя-Маріуполь;
3. Відновлення авіаційного сполучення з Маріуполем і Бердянськом. У Маріуполі аеропорт є, у Бердянську треба реконструювати, але полоса там залишилася.
Бачення стратегічної перспективи, рішучі дії на випередження дозволять зірвати плани Кремля по блокуванню і дестабілізації Приазовського регіону, не допустити зупинки стратегічних для економіки України підприємств і масового безробіття.
Блокування сьогодні Азовського моря - це як блокування два роки тому Донбасу, від якого виграли усі наші вороги, а програла Україна. Робити такі стратегічні помилки знову - неприпустима розкіш і дурість!
Олег Ляшко,
Народний депутат України,
Лідер Радикальної партії