Шість переваг радикальної податкової реформи #3357:
По-перше, вона є. Тобто вона існує не на словах, не просто у вигляді презентації на кілька слайдів, а у вигляді проекту закону. Авторами якого, до речі, є 115 народних депутатів України, що насправді є історичним рекордом. РЕАЛЬНІСТЬ.
По-друге, вона не ігнорує той факт, що більше половини економіки України знаходиться в тіні. І це ще за дуже консервативними оцінками. Не зважати на цей “нюанс” при реформуванні системи оподаткування – це як не помічати слона в доволі тісній кімнаті. ДЕТІНІЗАЦІЯ
По-третє, вона суттєво знижує податковий тиск на платників податків, передусім, в частині фонду оплати праці. Також радикально спрощує адміністрування податків, змінюючи роль податкових органів з каральної на сервісну. Настільки суттєво, що це дійсно дозволить вивести значну частку економіки з “тіні” та дати бізнесу і громадянам хоч трохи “кисню”. ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ
По-четверте, вона зміщує акцент з примітивного й короткозорого фіскального підходу на стратегічне стимулювання економічного розвитку. В тому числі, через повне звільнення реінвестованого прибутку від оподаткування, відміну авансових внесків та диференційований, варіативний підхід до оподаткування різних видів діяльності. СТИМУЛЮВАННЯ
По-п’яте, вона передбачає, обгрунтоване підвищення податкового тиску на соціально небажані товари, як то алкоголь та тютюн, а також введення податку на розкіш, що забезпечує збільшення надходжень до бюджету та підсилення регулятивної функції оподаткування. СПРАВЕДЛИВІСТЬ
І нарешті, чи не найголовніше – вона є продуктом справжнього суспільного діалогу влади, бізнесу та експертного середовища і на відміну від інших “реформ” підтримується більшістю ключових стейкхолдерів – підприємців, виробників, платників податків. СУСПІЛЬНА ПІДТРИМКА.
Віктор Галасюк,
Народний деутат України від опозиційної фракції Радикальної партії Олега Ляшка