Українські трамваї повинні їздити по всій Україні і вітчизняні підприємства мають всі можливості забезпечити їх виготовлення. Такі висновки зробив лідер Радикальної партії Олег Ляшко під час візиту до Запорізького трамвайного депо, де виготовляють та ремонтують цей наземний вид громадського транспорту. Почали виготовляти трамваї у цьому році. Вже зробили 4. Деталі всі українські, крім двигунів, які імпортують з Європи. Лідер РПЛ був вражений тим, як підприємство змогло налагодити виробництво фактично «з нуля».
«Нещодавно київська влада підписала контракт із польською фірмою на 2 мільярди гривень на виготовлення трамваїв. Наша львівська фірма програла у цьому тендері з різницею у тисячу гривень. Тобто, ці кошти пішли у Польщу, щоб створити робочі місця конкурентам, а наші працівники залишились без роботи. А ми і далі експортуємо робочу силу в Польщу, в Португалію чи ще кудись. В Україні треба створювати робочі місця. І це підприємство – приклад для Києва та інших міст, що треба виготовляти свою продукцію, а не купувати імпортну. Я переконаний, що це підприємство зможе виготовляти трамваї на всю Україну», - наголосив Ляшко.
Щоб вітчизняні виробники під час державних закупівель мали переваги перед іноземними, команда Радикальної партії пропонує закріпити це на законодавчому рівні.
«Ми добиваємося, щоб в Україні робили більше продукції і було більше держзамовлень. Щоб кошти платників податків працювали на українську економіку. В цьому мета нашого законопроекту «Купуй українське, плати українцям!». Цей трамвай виготовлений в Україні, із української сировини та руками українців. Тобто, всі кошти залишаються в Україні і працюють на український бюджет. На те, щоб країна не побиралася, а була багатою. Бо багатство створюють робочі руки людей», - підкреслив народний депутат.
Крім того, за словами Олега Ляшка, в країні потрібно провести масштабну модернізацію підприємств, щоб вітчизняна продукція була конкурентоздатною.
«Зараз ми добиваємося звільнення від усіх податків нових виробництв на 5 років для того, щоб знизити собівартість продукції. Цей трамвай коштує 6 мільйонів гривень, а якщо прибрати податки – буде коштувати 4 мільйони гривень. Тоді підприємство зможе більше їх виготовити, більше продати і більше заробити. І за рахунок цього – підвищити зарплати працівникам. Крім того, в кінці минулого року ми добились ухвалення закону про звільнення від ПДВ та імпортних зборів на 2 роки нового технологічного обладнання. Це здешевить продукцію на 30%. Менше сплачуєте за обладнання – більше платите зарплати!», - пояснив лідер РПЛ.
Також команда Радикальної партії пропонує змінити підхід до профільної освіти. Олег Ляшко підкреслив, що зараз ПТУ фінансуються з місцевих бюджетів та ще і за залишковим принципом, а молодь не хоче навчатися робітничим професіям, бо в цій сфері мало платять.
«Всі хочуть бути депутатами, міністрами та президентами, а в Запоріжжі не можуть знайти 35 водіїв на новенькі автобуси. І нестача професійних робочих кадрів – проблема не тільки Запоріжжя, а й всієї України. Це дуже гальмує економічний розвиток країни. Щоб була висока продуктивність праці, люди повинні бути навчені. А сьогодні в ПТУ йдуть вчитися сироти або малозабезпечені, бо немає блату чи нікуди подітися. А всі інші молоді люди линяють за кордон на заробітки – у Польщу, Чехію, Італію. Ми пропонуємо змінити цю політику. Щоб люди не виїжджали, а заробляли в рідній країні», - підсумував Ляшко.
Прес-служба РПЛ